Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Monday, August 16, 2010

Antara Blog dan Facebook

Sejak pertengahan Mei blog Menggapai Awan Merantai Angin ini sudah benar-benar tinggal angin sahaja. Tidak pernah dikemaskini. Penggunaan Facebook nampaknya sudah mengatasi penggunaan blog untuk menyampaikan maklumat kerana sifat Facebook yang lebih interaktif, ringkas dan mudah dan cepat. Walau bagaimanapun untuk kupasan isu-isu yang lebih luas dan mendalam, Facebook bukanlan ruangan yang sesuai untuk tujuan itu.

Apapun sesekali aku akan tetap ke sini untuk mengemaskini apa yang patut....

2 comments:

  1. Welcome back cikgu...Selamat Berpuasa

    ReplyDelete
  2. Saya aktif dikeuda-dua FB dan Blog. Perbezannya ialah response dari teman-teman yang jauh lebih pantas di FB berbanding Blog. Sudah menjadi resam manusia yang suka pada komen yang cepat samada positif atau negatif. Kalau positif dia suka tapi kalau negatif dibalasnya terus.
    Sebab kedua ialah, tidak semua orang suka membaca satu kisah yang panjang lebar di blog sedangkan di FB hanya perlu tulis secara ringkas!
    Namun kalau berbanding keduanya, saya lebih suka Blog kerana dapat meluahkan rasa isi perut, hati dan perasaan dengan panjang lebar dan penuh dengan perasaan dan perasan dan dikakhiri dengan kepuasan hati. Self satisfaction!
    Keep on writing teacher!!

    ReplyDelete