Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Thursday, July 16, 2009

Aduh ke Alor Setar lagi....

Petang semalam aku sampai ke rumah di Bidor pada pukul 4.30. Bertolak dari ibu negeri Kedah ini kira-kira pukul 1.00 petang. Letih belum hilang, aku sampai lagi ke A.S. ini petang ini. Wow..Hotel Regency sudah jauh berubah wajah berbanding ketika bernama Hotel Grand Continental dahulu. Kekemasan bilik boleh tahan, ruang makan pun nampak hebat juga. Kemudahan internet di bilik-bilik cukup memuaskan, free pulak tu. Taklah seperti Tanjong Bungah Beach Hotel di Pulau Pinang, kena bayar RM8.00 sejam untuk kemudahan internet. (cekik darah!!). Ketika di Hotel Seri Malaysia, Alor setar tempoh hari kemudahan internet pun percuma juga. Baguih Kedah ni..(negeri kelahiran arwah ayah aku..). Entah apa nak jadi aku asyik lupa membawa kamera apabila bergerak ke sana ke mari.
Oh... pak... sayang seribu kali sayang.. aku harus berhenti setakat ini daripada terus memuji The Regency ini.. tilam di katilku ini berbau masam dan hapak... Awat lagu ni? Depa tukak nama tapi tak tukak tilam no..! Dajei sungguh. Bodo piang!! Nasib baik dekat dengan Pekan Rabu, kuranglah sikit rasa terkilan...

3 comments:

  1. Tu dia ehh...
    Awwat cek tak komplen....sajjaaa

    ReplyDelete
  2. Kpd Hazelyed: Takpa eh... janji lena

    ReplyDelete
  3. mcm jgk kita manusia.. bleh tukar nama tukar penampilan tp hati & jiwa tak berubah tak dak maknanya....

    ReplyDelete