Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Tuesday, April 6, 2010

Apa sudah jadi???

I
Apa sudah jadi kepada blog aku ini??? Ya Allah genap sebulan tak dijenguk langsung.. Basi sudah posting-posting terdahulu. Adakah Allah sudah menarik balik nikmat masa yang dikurniakannya kepadaku selama ini sehingga aku kekurangan kesempatan menulis di blogku sendiri. Ampunkan aku ya Allah jika itu yang terjadi.

II
Sudah suku tahun pertama 2010 sudah berlalu. Begitu cepatnya masa bergerak meninggalkan kita. Anak-anak yang dulunya ditimang dan didakap kini sudah besar panjang. Azim yang bongsu sudah 10 tahun usianya pada 1 April lalu, Amira anak yang ketiga dan satu-satunya anak perempuanku, ketinggiannya sudah mengatasi ketinggian ibunya. Khaliq anak keduaku baru-baru ini mendapat keputusan yang baik dalam SPM, tentunya sedang membilang hari demi masa depannya... mungkin ke matrikulasi; atau mengikuti kursus asasi atau diploma di mana-mana universiti tempatan. Anak sulungku Qayyum juga baru menamatkan kursus diplomanya; juga berkira-kira untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah.

III
Pada 15 Mac yang lalu aku terlibat dalam kemalangan jalan raya. Persoalannya ialah apabila ada orang yang tidak berhati-hati di jalan raya, jika berlaku kemalangan, bukan dia sahaja yang mendapat susah tetapi juga orang lain. Pendek kata ia akan menyusahkan orang lain dalam banyak perkara. Ketiadaan kenderaan yang sangat-sangat diperlukan dalam mengharungi kehidupan seharian amat mengesankan. Mujurlah ada ipar duai yang sanggup meminjamkan kereta anak mereka.

1 comment: