Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Wednesday, December 7, 2011

Bilik 4 Penjuru

Dalam bilik 4 penjuru 20X11 ini, aku menghabiskan masaku di pagi ini. Fail-fail bertingkat-tingkat namun tersusun kemas, bukan aku yang susun, barangkali PAR atau PRA di pejabat ini agaknya. Dua buah printer memenuhi 1/3 mejaku. Almari di belakangku juga kemas dengan deretan fail-fail panitia, dan fail-fail yang berkaitan dengan Tingkatan Enam. Sekali lagi bukan aku yang susun.. barangkali guru-guru Tingkatan Enam yang lain. Di atas mejaku ini ada satu surat daripada Jabatan.. hendakkan laporan Penyebaran Kursus Peningkatan Profesionalisme Guru-guru Tingkatan 6. Katanya Penolong Kanan Tingkatan Enam telah diminta mengadakannya setelah menghadiri taklimat berkenaan pada bulan Julai yang lalu. Laporan mestilah mengikut format yang telah disediakan. Hairan juga, mengapa setelah lima bulan berlalu mengapa baharu dua tiga hari ini laporan diminta. Nakkan gambar bersekali dengan laporan. Mana aku nak "cekih" gambar-gambarnya. Tiada siapa yang ada menangkap gambar-gambar berkaitan jika pun kursus peringkat sekolah pernah diadakan oleh Unit Tingkatan Enam ini. Sebenarnya aku telah mengadakan taklimat tentangnya cuma laporan bertulisnya entah di mana aku cucukkan. Korek-korek fail, huh.. selamat, memang ada minit dan laporan yang aku pernah menyampaikan kepada guru-guru Tingkatan Enam. Pengetua pun turut ada ketika taklimat itu aku sampaikan. Masalahnya, kehadiran yang bertanda tangan juga perlu dihantar dalam bentuk di"scan". Itupun tiada dalam fail.. Hmmm.. itu senang, aku boleh buat lain... pandai-pandailah nak hidup. Semuanya sudah siap dan sebentar tadi aku dah e-mailkan kepada pegawai yang berkenaan di jabatan. Cuma gambar.. tak ada.. Aku malas hendak mem"photoshop" gambar-gambar yang tak ada jadi ada ... biarkanlah.

No comments:

Post a Comment