Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Thursday, June 4, 2009

Cuti dan Bercuti

Sudah enam hari bercuti. Tiada sehelai skrip jawapan pelajar pun yang sempat aku semak. Sebenar perkataan sempat mungkin tidak menepati situasi masa kini. Yang lebih tepat aku mahu menikmati cuti ini semaksimum mungkin. Ketepikan skrip jawapan pelajar, ketepikan tugas pembinaan jadual baru. Aku mahu cuti, cuti dan cuti.
Aku diberitahu oleh teman-teman seperjuangan terdapat empat orang guru yang bertukar masuk tetapi aku tidak pula diberitahu oleh pihak atasan hal tersebut dan di mana mereka akan ditempatkan, sebelah pagi atau di sebelah petang. Berdasarkan perkembangan-perkembangan semasa aku tidak mahu lagi memikirkan hal jadual seperti sebelum ini, nanti aku dikatakan mendahului keputusan orang-orang tertentu. Tak suruh aku takkan buat. Biar orang besar-besar memikirkannya pula. Jika jadual tak siap lantaklah.
Seronoknya bercuti...

No comments:

Post a Comment