Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Wednesday, January 26, 2011

Mujurlah Dia Bukan Isteriku

Entah mengapa, 'getik' benar aku melihat perempuan yang seorang ini. Agaknya, begitulah 'getik'nya orang melihat aku. Lagaknya, pergaulannya, caranya, entah apa lagi yang dipamerkannya, ditunjuknya, digayanya, bagiku menimbulkan rasa meluat yang begitu ketara di hatiku. Dia tak pernahpun berdosa kepadaku.. dan tak pernahpun dia mengenali aku .. tapi aku, ya aku yang benci sendiri.

Setiap kali dia muncul di TV segera aku menukarkan saluran. Menyampah benar rasanya aku kepadanya. Terasa benar kesesiaan beberapa ratus ringgit yang kubayar untuk melangsaikan cukai pendapatanku yang takpun seberapa itu, jika ada terselit satu sen sekalipun daripadanya digunakan untuk membiayainya apa saja urusannya sama ada di dalam maupun di luar negara.

Ya Allah, bilakah semua ini akan berakhir??

No comments:

Post a Comment