Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Thursday, November 2, 2017

Ke Majlis Konvokesyen Amira _ USM

Pada petang 30.10.2017 kami sekeluarga kecuali Qayyum bertolak ke USM Pulau Pinang menghadiri Majlis Konvokesyen Amira yang dijadualkan pada pagi 31.10.2017. Sepanjang perjalanan dari Bidor ke Pulau Pinang hujan renyai dan lebat berselang seli. Kami menginap di U Hotel berhampiran dengan USM.

Pada pagi 31.10.2017 aku, Ani dan Amira dihantar oleh Khaliq ke kawasan berhampiran Dewan Syed Putra tempat berlangsungnya majlis konvo itu. Sesak dan padat dengan manusia dan kenderaan bertali arus.. satu pemandangan biasa di majlis konvokesyen. Jam 11.00 pagi majlis penyampaian ijazah sesi pagi itu selesai. Selepas membeli bunga, bergambar pula.. tunggu giliranlah. Selesai bergambar, dengan perut berkeroncong bertolak ke Padang Kota cari apa yang patut untuk mengisi perut. Azim berkeras hendak makan di situ, ikutkanlah saja. Nasi goreng, sotong kangkung, kerang bakar dipesan di kedai mamak itu.

Selepas itu ke USM semula untuk membolehkan Amira memulangkan jubah dan mengambil ijazah dan transkripsi keputusan. Jam 5.30 baru selesai. Kami bergerak pulang ke Bidor. Khaliq yang memandu dari USM hingga ke Bidor.





2 comments: