Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Monday, December 11, 2017

Memperbaharui pasport..

Hari ini Isnin 11 Disember 2017.

Aku dan isteri bercadang hendak membawa semua anak-anak kami yang 4 orang tu menunaikan umrah pada suatu tarikh yang belum ditetapkan tahun depan. Pasport untuk Azim dan Amirah telah kami siapkan pada Khamis 7 Disember lalu di Teluk Intan. Pasport aku dan Ani memang sudah ada tapi lupa pula dibawa pada 7 Disember itu itu untuk diperbaharui.

Memandangkan hari ini hari cuti am di Selangor, Khaliq yang bekerja di Shah Alam, membawa kami ke pejabat imegresen Teluk Intan. Entah macam mana kami lambat sampai, 11.45 pagi. Pegawai imegresen itu meminta kami datang jam dua nanti, tapi tidak dapat memastikan boleh dapat nombor untuk berurusan atau tidak kerana katanya hari ini pelanggan cukup ramai. Aku sendiri mengakuinya.

2 jam lagi, kena melangut di Teluk Intan, nak cekih apa kataku. Walaupun Ani keberatan aku mengajak mereka ke Ipoh sahaja, kerana pejabat UTC di Ipoh tutup jam 10.00 malam kataku. Dalam pukul 1.45 petang kami sudah pun berada di pejabat imegresen di UTC Ipoh. Orang agak ramai juga, tetapi ada 8 kaunter yang berurusan. Jam 2.45 petang urusan awal sudah siap. Kami diminta datang jam 3.45 untuk mengambil pasport. Makan dulu, barulah kami ke Masjid Negeri solat zohor.

Jam 4.00 petang pasport kami sudah berada di tangan. Setelah itu kami bertolak pulang ke Bidor. Kesesakan di lebuhraya menyebabkan kami sampai di rumah jam 6.30 petang. Jika perjalanan lancar 50 minit sahaja perjalanan antara Ipoh ke Bidor. Sampai di rumah bergegaslah kami untuk solat asar.

No comments:

Post a Comment