Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Monday, January 15, 2018

Alhamdulillah, Akhirnya Kakiku ..






Antara ubat yang kuguna, sama ada yang diberi doktor atau yang kubeli sendiri berdasarkan pengalaman orang lain atau yang kuselak sendiri  dari laman-laman web.

Akhirnya tapak kakiku tidak lagi pecah-pecah. Aku menggunakan krim untuk tapak kaki pecah-pecah keluaran Guardian (yang paling kanan dalam gambar). Nampanya krim itu berkesan dalam mengurangkan luka-luka, dan seterusnya menyembuhkannya. Selain itu aku juga menggunakan krim keluaran Gahwol khas untuk tapak kaki kering yang ekstrem. Krim itu aku pesan terus daripada pengedarnya di England. Dengan izin Allah taala, Alhamdulillah, kini aku sudah boleh melangkah seperti sediakala. Cuma kesan-kesan seperti bersisik yang tebal masih ada dan akan mengambil masa yang lama juga untuk kembali seperti asal (mudah-mudahan).

Aku juga harus mengawal nafsu makanku. Belacan, telur ayam, daging lembu/kerbau dan makanan laut seperti udang, ketam dan sotong harus aku hindari buat sementara waktu.. walaupun kadang-kadang aku sental selagi mahu...

No comments:

Post a Comment