Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Tuesday, January 13, 2009

Antara Pencuri Kabel, TM dan Aku II

Arakian, seperti yang aku duga, kabel telefon ke perkampungan tersusun ini dipotong oranglah pada dinihari Ahad lalu. Maka terputuslah segala hubungan melalui internet dan telefon bergagang di rumahku itu. Syahadan pihak TM pun menyambung semula kabel itu pagi tadi. Berapa lamalah agaknya kabel itu akan teregang di tiang itu untuk kali ini, tak siapa dapat memberi jawapan. Mungkin malam nanti tempoh hayatnya akan tiba.

Hatta begitulah adanya, potong -sambung, potong-sambung ini sudah menjadi lumrah mingguan di kawasan ini. Anehnya tak ada langkah-langkah pencegahan yang dilakukan oleh pihak TM untuk mengatasi masalah ini. Tidak terfikirkah mereka untuk melakukan sesuatu bagi mengatasi masalah ini.
Maka tertanya-tanyalah kami, apakah hal ini ada main kenyit-kenyit mata antara sipencuri dengan sikontraktor yang menyambung kabel? Melulu sungguh tuduhan itu tetapi apakah mungkin perkara itu tidak mungkin terjadi??? Yang pasti aku juga yang rugi... bil perlu dibayar dalam tempohnya. Bagi pihak TM sekadar nak sambung kabel tak jadi kudis pun, sebab dia kaya......

No comments:

Post a Comment