Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Sunday, October 2, 2011

1.10.2011, Bukit Merah dan Kuala Sepetang

 I
Semalam Sabtu, 1.10.2011 .. hari yang yang seperti hari-hari yang lain dan hari Sabtu yang sama seperti hari Sabtu yang lain. Cuma dalam hidupku, setiap kali tarikh 1 Oktober tiba, itu menandakan pertambahan usiaku untuk setahun lagi. Hari jadi hanyalah hari jadi bagiku, tiada apa yang istimewa. Semoga pertambahan usia menjadikan aku bersikap dan bertindak lebih positif daripada aku yang ada sebelum 1.10.2011. Apapun kuucapkan terima kasih kepada setiap yang mengucapkan selamat hari jadi (serta doa) kepadaku secara berdepan, menelefon, SMS, mahupun melalui ruangan Facebook. Ingatan kalian kepadaku amat-amat kuhargai dan kusanjung tinggi.


II
Semalam juga aku mengiringi rombongan Kelab Pelancongan SMK Sungkai ke Taman Tema Bukit Merah. Kepergianku hanyalah sebagai pelengkap supaya ada guru lelaki yang mengiringi rombongan itu. Aku kurang mengenali pelajar-pelajar yang ikut serta kerana aku mengajar di Tingkatan 6 sedangkan pelajar-pelajar yang kuiringi ini berada dalam Tingkatan Empat dan Lima. Hendak dikatakan mengiringi pun tak begitu tepat, kerana aku mengiringi mereka menggunakan keretaku sendiri, bermakna aku tidak berada bersama mereka di dalam bas. Aku turut membawa isteriku dan anak-anakku. Sempat juga peserta rombongan meraikan hari jadiku di sebuah gerai mi udang di Kuala Sepetang lewat petang semalam.

2 comments:

  1. To cikgu Nazeri harun with salam

    Happy Belated Birthday.
    Serampang dua mata lah hari ni ya...sambil mengawasi anak didik...dapat celebrate birthday dengan yang tersayang.
    Paling indah ...celebrated with lots of sudents...Happy!

    ReplyDelete