Mengapa Awan? Mengapa Angin?

- di situ kurakamkan hari-hari semalamku.

Saturday, October 29, 2011

Duit lagi tu.... Update


Dalam perjalanan pulang dari Slim River petang semalam, hujan cukup lebat. Masa itu jugalah penghawa dingin keretaku tidak berfungsi langsung. Terpaksalah aku meneruskan perjalanan dengan lebih berhati-hati. Alhamdulillah aku selamat sampai di rumah; tetapi hati sedikit bungkam, penghawa dingin kereta tu hendakkan duitlah tu. Tambahan pula dua minggu lagi cukai jalan dan isnsuran kereta itu akan tamat tempoh hayatnya pula. Duit lagi tu....

Pagi ini aku tiba terlebih dahulu daripada tuan punya kedai membaiki penghawa dingin kereta. Setelah dia memeriksa, " Ai ya encik aaa, motor aircond losak; tapi tak apa, saya ada dia punya spare part.. Pukui satu boleh siap punya.."
" Agak-agak berapa ringgit, tauke?"
" Sudah siap baru tau.."

Hmmmmm.. duit tu....
Update: Pukul satu petang spt yang dijanjikan, memang sudah siap. Aku ditunjukkan barang-barang yang rosak dan sudah diganti. "Ok", kataku.. "Berapa?" "RM 320.00. Itu gas tarak ganti saya kasi tahan lama punya duduk dalam katanya.. Kalau tidak lagi mahai o..." Kelmarin bingkai cermin mataku patah.. Ganti bingkai baru. Ini "aircond" kereta pulak.. Hmmm, lebuh juga bilangan jari sebelah tangan... jadi rezeki orang.

3 comments:

  1. Ass-Salam cikgu.

    Hmm...Ayat 'cliche' dari taukeh bengkel...
    Semuga semuanya dipermudahkan buat cikgu.

    Have a nice week end.

    ReplyDelete
  2. W/salam Pn Hazeleyed .. hmmm nasib badan..TQVM.

    ReplyDelete
  3. salam, sabor jelah encik nazeri....Allah nak uji tu.....

    ReplyDelete